Žijeme v části světa a době, kdy se do podnikání pouštíme zejména proto, abychom vydělali peníze. Prospěšnost podnikání pro druhé je buď zcela nepodstatná nebo alespoň méně důležitá. Firma dneška je stroj na peníze. Málokdo si uvědomuje, že podnikání může být nejenom kapitálo-tvorné (cílem je maximalizace zisku), ale i socio-tvorné (cílem je společenská změna). Jak podnikat, aby podnikání řešilo na prvním místě něčí problém, tj. zlepšovalo život druhých lidí, a to ziskově?
“Smyslem podnikání je maximalizace zisku pro vlastníka. Cokoli jiného je charita." Velmi málo lidí v naší části světa dokáže toto zažité paradigma zpochybnit. Stanislav Kutáček je jedním z nich. Muž mnoha zájmů, který když vidí problém, založí firmu. Je ukázkovým příkladem “socio-tvorného podnikatele", který podniká proto, aby pomohl sobě a druhým zlepšit jejich život. Je zakladatelem a CEO prvního českého car-sharingu Autonapůl a spolu-zakladatelem firmy na palivové dřevo Rauchenberg zaměstnávající lidi bez domova. Stojí i za projektem založení první české etické banky.
Ing. Stanislav Kutáček, Ph.D. vystudoval veřejnou ekonomii na MU v Brně. Výčet jeho aktivit je skutečně bohatý. Ještě při studiu pracoval jako asistent programu Strom života v Nadaci Partnerství, později jako výkonný ředitel Trastu pro ekonomiku a společnost. Organizoval lokální aktivity občanského sdružení Horní mlýn (2002-08), působil v Místní akční skupině Moravský kras (2010-13). Kromě fungování v Autonapůl dnes působí jako finanční ředitel Frank Bold. Je členem Rady Hnutí Duha - Přátelé Země a od roku 2015 rovněž předsedá Asociaci českého carsharingu.